Når trua blir ei byrde

Nokre kristenleiarar ser ut til å ynde å legge steinar til byrda for folk. Det finst nemleg ei lære der ute som er omtrent slik: «Gjer du ting på den riktige måten og trur du det rette, ja då vil Gud velsigne deg.» Det kan høyrast rett ut, fordi grunngjevinga er henta frå bibelelsitat om å så og hauste. Så langt alt vel. Men akk, så gale likevel. For kva skjer den dagen ein blir sjuk, eller møter livets harde realitetar? Den dagen nokon i familien vert utsett for ei ulykke, opplever å få kreft, eller nokon døyr så alt for tidleg? Ein ber, men opplever ikkje at Gud svarer. Gradvis blir trua ei byrde.

Ein finn det andre stader i samfunnet og. For nokre år sida kom ei sekulær bok som hadde omtrent same bodskapen. Du kan tenke deg frisk, tru deg til eit problemfritt liv. Vi finn det i ordtaket: «Ein kvar er sin eigen lykkes smed». Igjen, det kan høyres greitt og sant ut. Men bodskapen er likevel ikkje sann.

Det siste utspelet til den sjølvutnevnte apostelen og Tv-gründeren Jan Hanvold er siste ganske grusomme døme på denne læra. Eigenleg burde ein ikkje gje denne mannen oppmerksomhet, men det siste utspelet hans fann eg så drøyt at eg berre måtte skrive noko. Han skriv at:

«Noen sier at depresjon er synd ? Vel det er jo mange årsaker til at folk er deprimerte. Og en må jo anstrenge seg veldig for, å være deprimert. En må tenke spesielle negative tanker, ha en spesiell kropps holdning. Og ha et usunt kosthold, som gjør en deprimert. holdning. Og ha et usunt kosthold, som gjør en deprimert.»

Seinare i innlegget skriv han dette:

«Når vi har Jesus i vårt hjerte, veller gleden frem ifra vårt gjenfødte ånd. Som det flyter glede av hele tiden. Så vår glede er ikke avhengig av omstendighetene i livet vårt. Jeg er så glad fordi Guds rike består i glede, fred og kjærlighet i Den hellige ånd. Selv har jeg måtte omvende meg ifra depresjon og motløshet. Og bekjenne dette som synd, slik at tilgivelsen igjen kunne åpne blokkeringen i min ånd. Så det igjen kunne strømme ifra gledens kilde. Derfor vet jeg, at jeg kan velge om jeg vil være glad eller sur. Så da velger jeg hver dag, å stå opp å bekjenne at : Dette er dagen som Herren har gjort, kom la oss glede og fryde oss.»

Hanvold meiner altså at depresjon er noko ein må omvende seg frå, ei synd. Det er altså eit valg folk kan ta. No fell slike uttalelsar på sin eigen urimelighet. Dei fleste veit at depresjon er ein sjukdom og at det ikkje handlar om å vere lei seg, sur eller litt motlaus. Om depresjon var synd, kva då med skrivevanskar, som Hanvold åpenbart har ganske store vanskar med, eller ei utslitt hofte, eller ein knekt fot? Kva med kreft? (Hanvold har tidlegare uttalt at kreft også handlar om synd).

Forkynnarar og kristenleiarar har eit stort ansvar fordi dei forkynner såkalla Guds ord. Dei uttalar seg på vegne av noko større, noko guddommeleg. Derfor er det ikkje uviktig kva denne mannen spyr ut. Derfor blir dette også vanskeleg å feie vekk som uvesentleg. Trua blir ei byrde for folk, og grunnen er ein hensynslaus og lite empatisk kristenleiar. Skulle berre ønske at fleire hadde vågd å rope høgt mot denne galskapen.

Lesetips om depresjon:
https://helsenorge.no/sykdom/psykiske-lidelser/depresjon

Kommentar:

Hanvold presiserte seinare på dagen sitt innlegg slik:

Da skapte jeg bølger med et ? tegn. Jeg er så glad at Jesus løser ifra depresjon. Som 2 Tim1:6 » For Gud har ikke gitt oss motløshetens ånd, men kraftens og kjærlighetens og sindighetens ånd.» Jeg ble løst ifra depresjon, da jeg omvendte meg og ba Gud om tilgivelse. Jeg er veldig glad for at vi har fått barnekåret ånd og ikke trelldommens ånd, så vi skulle frykte. Men ånden roper » abba Fader. ( rom8:15) Så når vi blir fylt av Guds kjærlighet, forsvinner depresjonen og vi blir fulle av glede. For som det står i 1 joh 4:18 Det er ingen frykt i kjærligheten. Men den fullkomne kjærligheten driver frykten ut, for frykten regner med straff. Men den som frykter
, er ikke gjort fullkommen i kjærligheten. Jesus tok depresjonen på korset for oss. Akkurat som han tok alle våre andre plager på korset. Og får da sønnen frigjort deg, blir du virkelig fri. Det er budskapet, at gleden i Herren er vår styrke. Fil 4:4 Gled dere i Herren alltid. Igjen vil jeg si, Gled dere. Husk evangeliet er det glade budskap, som gjør deg glad og fri.

Advertisements

One Comment

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s